Kategória
Szerző
Cím
Kiadó
Leírás
Évszám
Ár
 - 
Mezők között
ÉSVAGY  kapcsolat
 
 
űrlap bezárása | mezők ürítése
E-mail cím:
Jelszó:
Bejelentkezem

Akciók

Újdonságok

Előrendelhető

Líra bolthálózat

Segítség

Fizetés és szállítás

 
Részletes keresés

Főoldal  >  Regisztráció


Regisztráció

Számlázási cím - Erre a címre állítjuk ki a számlát
Név
*
Cégnév
Adószám
Ország
*
Város
*
Irányítószám
*
Utca, házszám
*
Telefonszám
+ *
Skype
E-mail cím
*
Jelszó
*
Jelszó megerősítése
*
Szállítási cím
 
 A szállítási cím ugyanaz, mint a számlázási cím
Név
Cégnév
Ország
Város
Irányítószám
Utca, házszám
Hírlevél
 
Feliratkozom a Líra Könyv Zrt. alábbi hírlevél fajtáira:**
email    SMS    postai kézbesítés 
A Líra Könyv Zrt. adatvédelmi és adatkezelési szabályzatát elolvastam és elfogadom.
 
 
Feliratkozom a rozsavolgyi.hu alábbi hírlevél fajtáira:**
email    SMS    postai kézbesítés 
A Líra Könyv Zrt. adatvédelmi és adatkezelési szabályzatát elolvastam és elfogadom.
Nem
Születési év
Törzsvásárlói regisztráció
 
 Nem szeretnék törzsvásárlói kártyát
 Van már törzsvásárlói kártyám
 Szeretnék törzsvásárlóként regisztrálni
HVG klubkártya regisztráció
Klubkártyaszám
MAKASZ kártya regisztráció
Kártyaszám
Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Líra Könyv Zrt..  mint a Líra Könyv Zrt.-lira.hu Internetes Könyváruház üzemeltetője; (a továbbiakban: Áruház) és Önnek, mint a Líra Könyv Zrt.-lira.hu Internetes Könyváruház által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő megrendelőnek (továbbiakban: Vevő vagy úgyis mint Ön) a jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Áruház és Vevő v. Ön a továbbiakban együttesen: Felek). A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely lira.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Líra Könyv Zrt.-lira.hu Internetes Könyváruház)  keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A  Líra Könyv Zrt.-lira.hu Internetes Könyváruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) valamint a Ptk. szabályozza.
1. Az áruház adatai:
Az áruház üzemeltetője, a termékek eladója:
Líra Könyv Zrt.-lira.hu Internetes Könyváruház
1072 Budapest, Rákóczi út 14-16.
Telefonszám: 06-40-FOKUSZ (365-879)
Cégjegyzékszám: 01-10-042263
Adószám: 10853665-2-42
Statisztikai szám: 10853665529711400
A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (Belkereskedelmi és Idegenforgalmi Főosztály) határozata alapján (Ikt. szám: BIF-003157900/2004/C) a lira.hu Internetes Könyváruházat üzemeltető Líra Könyv Zrt. a C/002 694 nyilvántartási számon csomagküldő kereskedelmi tevékenységet folytathat.
Rendelésével, vásárlásával kapcsolatban Ügyfélszolgálatunk információt nyújt hétköznap 9.00-17.00 óráig:
06-40-FOKUSZ (06-40-365-879)



budapesti Fókusz Könyváruház (1072 Budapest, Rákóczi út 14., központi telefonszám: +36 1 411-2400) nyitva tartása:

hétfő-péntek: 9.30-20.00
szombat: 10.00-17.00
vasárnap: zárva

A lira.hu információs vonal kék számon (Magyarország területéről helyi tarifával hívható): 06-40-FOKUSZ (365-879)
Ezen a számon hétköznap 9.00-17.00 óráig fogadjuk hívását!

Amennyiben e-mailben szeretne ügyfélszolgálatunkhoz fordulni, erre a címre küldheti levelét: levelek@lira.hu

Külföldi vásárlóink a +36 1 267-9750-es telefonszámon érhetik el ügyfélszolgálatunkat.

Webtárhelyet biztosító szolgáltató: DoclerWeb Kft.

Név: DoclerWeb Kft.

Székhely: 1101 Budapest, Expo tér 5-7.

Telephely: 1101 Budapest, Expo tér 5-7.

Tel: +36-1-432-3135
 2. A rendelés folyamata
A Kosár segítségével indíthatja el a vásárlás folyamatát. Minden keresés-, ajánló-, lista- vagy termékoldalon a termékek mellett/alatt egy kosár ikont talál, amelyre kattintva a Kosarába teheti az adott terméket.

A Kosár több különböző terméket is tartalmazhat, a mennyiség megváltoztatásával akár ugyanabból a termékből többet is vásárolhat, valamint ki is veheti a kosarából azokat, melyeket nem kíván megvásárolni.

Amennyiben tőlünk vagy valamelyik partnerünktől egy lira.hu webáruházban beváltható kupont kap, akkor a kuponkódot a kosár oldalon lehet érvényesíteni, a kosár mellett jobbra. A kuponkód beírása után a 'KUPON BEVÁLTÁSA' gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével. A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Néhány kuponból egyszerre több is beváltható (ez mindig szerepel a kapott kupon leírásában), ilyenkor pl. a megrendelés végösszegétől függően fogad el több kupont a rendszer.

Az ezt követő "Bejelentkezés" oldalon, amennyiben először vásárol a lira.hu-n, egyszerűen a "Regisztráció" gombra kell kattintania. Ha már regisztrált vásárlónk, belépési neve ill. e-mai címe és jelszava megadásával azonosíthatja magát. Törzsvásárlói kártyájának számát is itt adhatja meg.

A "Szállítási opciók" oldalon választhatja ki a szállítás és a fizetés módját (Személyes átvétel vagy futárszolgálat; fizetés utánvéttel vagy bankkártyával).

A "Tovább" gomb megnyomása után a "Személyes adatok" oldalon - regisztrált vásárló esetében - megjelenítjük a számlázási címet, illetve első vásárlásakor itt adhatja meg az adatait. Alapértelmezésben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, de a számlázási címtől eltérő szállítási címet is megadhat.

A "Tovább" gombra kattintva a "Jóváhagyás" oldalra érkezik, ahol a lira.hu összegzést készít a rendelés végösszegéről, a szállítás és a fizetés módjáról. Itt van lehetősége a szállítással, megrendeléssel kapcsolatos megjegyzés(ek) közlésére is. 

A "Megrendelés elküldése" gombra történő kattintással elfogadja a jelen ÁSZF-ban rögzítettek érvényességét és befejezi a vásárlást. Az ezt követő oldalon - utánvétes fizetés esetében - megköszönjük megrendelését, ekkor biztos lehet abban, hogy rendszerünk regisztrálta vásárlását. Kártyás fizetés esetében rendszerünk átirányítja Önt a K&H Bank biztonságos szerverére, majd a sikeres fizetési tranzakció után zárul le a vásárlás folyamata a fent említett "Köszönöm" oldalon.

Vásárlásáról minden esetben visszaigazoló e-mailt küld Önnek a lira.hu, melyet a rendelését követően automatikusan küldünk ki az Ön által megadott címre a rendelés részletes adataival. (amennyiben e-mailünket nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját.) A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Líra Könyv Zrt.-lira.hu Internetes Könyváruház a fenti visszaigazoló e-mail az Ön elektronikus postaládájába megérkezik. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül az Ön részére nem érkezik meg, akkor az Ön ajánlati kötöttsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
Ön és az Áruház között jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés, magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet az Áruház iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
Segítség a kuponbeváltáshoz:
A kuponkódot a kosár oldalon lehet érvényesíteni, a kosár mellett jobbra.
A kuponkód beírása után a 'KUPON BEVÁLTÁSA' gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével.
A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Néhány kuponból egyszerre több is beváltható (ez mindig szerepel a kapott kupon leírásában), ilyenkor pl. a megrendelés végösszegétől függően fogad el több kupont a rendszer. 

Külföldi megrendelőinknek

Jelentkezzen be, majd tegye a kosárba a könyve(ke)t. A fizetés gombot megnyomva egy adatlapra érkezik.
Az átvételi, fizetési módok fejléc jobb oldalán rá kell kattintani a "módosít" szövegre, ekkor jelenik meg a "belföldi szállítás" fül és közvetlenül mellette a "külföldi szállítás" fül.
A külföldi szállítás fülre kell kattintani, ahol megjelenik a "Milyen módon szeretné átvenni a könyvet?" kérdés. Itt tudja kiválasztani, hogy légi vagy postai úton szeretné megkapni a könyvet. A kiszállítás ára a jobb sarokban van feltüntetve.
Miután ezt bejelölte válassza ki, hogy bankkártyával vagy PayPallal szeretne-e fizetni.
Ellenőrizze még egyszer, hogy az átvételi és fizetési módokat jól adta-e meg, majd nyomja meg a "megrendelés" gombot, az oldal rögtön a bank vagy a PayPal oldalra ugrik. 

Külföldi vásárlóink a +36 1 267-9750-es telefonszámon érhetik el ügyfélszolgálatunkat. 



How to place an order 

To place an order you need to create an account first. You can do this by filling in our registration form. 

To open the form click on "regisztráció" (registration) at the top of the page.
You will see the following lines:
'Név': please write your name here.
'Cégnév': Only for companies. If you need an invoice for a company, please write the name of it here.
'Adószám': Only for companies. If you need an invoice for a company, please write its tax number here.
In the following section you will be asked for your contact details. Please select your country (Ország) from the list, and fill in the city (Város), the post code (Irányítószám), the street and the house number (Utca és Házszám). Next please write your phone number (Telefonszám) and your e-mail address. You have to add a password (Jelszó) which you need to enter twice. 

If your delivery address is the same as your invoice address, please tick the box next to: 'A szállítási cím ugyanaz, mint a számlázási cím.'
If your delivery address (Szállítási cím) is different, please fill in the details in the same way as you did in case of your invoice address above. 

If you wish to receive our newsletters, please leave the box ticked next to: 'Feliratkozom a lira.hu általános hírlevelére'. Otherwise, please remove the tick from the box. 

The following section (HVG klubkártya regisztráció) is for HVG club card owners. If you are not a member please skip this section. 

Below you will see a picture with a security code. Please type this in the box below. Make sure you use capitals and lower-case letters as required. 

To save the registration form click on 'Mentés'. 


If you already have an account, after logging in you can start to add the items you want to your Shopping Cart (Kosárba). Once you've added an item, just keep browsing until the cart will contain all the items you want to order. By clicking the "Fizetés" (Pay) button you will be taken to the order form page. 

In case you are ordering from abroad, you should choose "Külföldi szállítás" (Abroad delivery). First choose of the following shipping methods: normal postal delivery inside Europe (Postai szállítás Európán belül), Air Mail inside Europe (Légiposta Európán belül), normal postal delivery outside Europe (Postai szállítás Európán kívül) or Air Mail outside Europe (Légiposta Európán kívül). In the top right corner of the window you will find the shipping charge (költség) for your order. 

Next, you can choose the method of payment: paying by Credit Card or via PayPal. 

Below you can check your personal details, shipping address and invoicing address you provided and make any necessary adjustments. After submitting your order you will be led to the bank or PayPal site. 

For further information write to us to the levelek@lira.hu e-mail address or call us on +36 1 267-9750 phone number.


Elektronikus számlázás
A lira.hu a Számlaközpont Zrt. elektronikus számlázási szolgáltatását használja.
Számláit papír alapú számla helyett elektronikus formában kapja, melyet megrendelése összeállítása és kiszámlázása után letölthet az e-mailben küldött hivatkozásról.
Amennyiben először állítunk ki Önnek elektronikus számlát, rendszerünk automatikusan regisztrálja Önt a szamlakakozpont.hu felületén, amelyre belépve nyomon követheti az elkészült elektronikus számlákat. A belépéshez szükséges adatokat e-mailben küldjük meg Önnek a lira.hu webáruházban regisztrált e-mail címére.

3. Szállítás és fizetési módok
Személyes átvételi lehetőségek
Ebben az esetben nem számítunk fel kiszállítási költséget.
Az átvétel helyszínéül kiválasztott üzletet a megrendelés során lehet megjelölni.
Vidéki boltjainkban a személyes átvétel 3-6 munkanap is lehet!
Az átvétel időpontjáról kollegáink minden esetben értesítik az Ön által megadott elérhetőségeken. 

További információkat talál a Líra bolthálózatában történő személyes átvételről ide kattintva 

A SZEMÉLYES ÁTVÉTEL MENETE

1. A megrendelést követően automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk az Ön által megadott e-mail címre arról, hogy megrendelése beérkezett hozzánk. (amennyiben e-mailünket nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját.)
2. Megrendelését feldolgozzuk.
3. Ezt követően ügyfélszolgálatunk minden esetben egyedi értesítést küld e-mailben arra vonatkozóan, hogy mely időponttól veheti át megrendelését.Az egyedi értesítés nem egyezik meg az automatikus visszaigazoló e-maillel.
4. A megrendelés ellenértékét bankkártyával és készpénzzel is kiegyenlítheti áruházaink pénztárainál.

A személyes átvétel minél gyorsabb lebonyolítása érdekében kérjük, hogy lehetőség szerint jegyezzék fel a rendelés 6 jegyű azonosító számát.

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL PICK PACK CSOMAGÁTVÉTELI PONTOKON

Az ország 84 városában megtalálható több, mint 400 Pick Pack Pont segítségével Ön személyesen is átveheti a megrendelt csomagot.

Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor csomagja budapesti átvétel esetén már másnap átvehetővidékre történő szállításnál két munkanap múlva érkezik meg csomagja az átvételi pontra. 


Díjszabás:

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 590 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 390 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén ingyenes


Az átvevőnek a csomag átvételét bizonyító aláírás előtt be kell mutatnia a személyazonosságát igazoló hatósági igazolványát (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) valamint ha a csomagot nem a címzett veszi át közölni kell az átvétel jogcímét is. Abban az esetben, ha a címzett helyett meghatalmazott veszi át a csomagot, akkor két tanú aláírásával ellátott meghatalmazást is szükséges kérnek az átvételi pontokon. 

További információkat talál a Pick Pack átvátellel kapcsolatban ide kattintva 

Szállítás futárszolgálattal

Belföldre a Sprinter futárszolgálattal szállítjuk ki a megrendelt termékeket.

munkanapon 13.00-ig megrendelt termékeket a következő munkanapon kísérli meg kiszállítani a futárszolgálat az ország teljes területére, az alábbiak figyelembevételével: A csütörtök 13.00 óra és péntek 13.00 óra közöttiidőszakban leadott megrendeléseket a hétfőn, a péntek 13.00 óra és hétfő 13.00 óra közötti időszakban leadott megrendeléseket a kedden kísérli meg kiszállítani a futárszolgálat. 


Szállítási díjak

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 799 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 599 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén a kiszállítás ingyenes


Csomagról információ kérése
06-1-347-3000

Bankkártyás fizetés
A fizetés bármely bank által kibocsátott VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro és JCB kártya használatával lehetséges.
Felhívjuk figyelmét, hogy egyes bankok korlátozhatják a bankkártyákkal végrehajtható tranzakciók körét. 

Bankkártyás fizetést választva a rendelés utolsó lépéseként a bank oldalára jut, ahol az alábi mezőket kell kitöltenie: 

bankkártyaszám a kártya előlapján található
lejárati dátum (év és hónap) a kártya előlapján található
ellenőrző szám utolsó 3 jegye a kártya hátoldalán található

További segítség 

A fent felsorolt mezőkön kívül megadhatja e-mail címét is, ha lehetőséget szeretne adni a kereskedőnek az Önnel való kapcsolatfelvételre. 
Tájékoztató a MasterCardŸ Mobile fizetési módról
A MasterCard Mobile Magyarország egy olyan innovatív fizetési megoldás, amely segítségével a Kártyabirtokosok meglévő MasterCard vagy CVC kóddal ellátott Maestro Bankkártyá(i)hoz tartozó bankszámlájuk/ hitelkeretük terhéremobiltelefon használatával fizetethetnek

A szolgáltatásról bővebben itt olvashat. 

Törzsvásárlói rendszer
A lira.hu online webáruházban a maximum 20% alapkedvezményen felül az elmúlt 365 napban (egy év) a lira.hu-n vásárolt termékek értékétől függően további 7% kedvezményben részesülhet, így akár 27% kedvezménnyelvásárolhatja meg kedvenc könyveit. Ehhez nem kell mást tennie, mint törzsvásárlói kártyát igényelnie, vagy megadnia már meglévő Líra törzsvásárlói kártyájának számát. 

A törzsvásárlói rendszerről bővebben itt olvashat. 

Telekom Kapcsolat Program

Telekom Kapcsolat Program a Telekom hűségprogramja, melyben részt vevő ügyfelek Kapcsolat pontokat gyűjthetnek. 

Figyelmébe ajánljuk a Líra Könyv Zrt.-nél igénybe vehető kedvezményeket, melyek a Telekom Kapcsolat Program arany és platina szintű ügyfelei számára érhetők el: 

Személyes vásárláskor Kapcsolat kártyája felmutatásával a Líra bolthálózatában 7%-os kedvezményben részesül (kivéve tankönyvek és akciós könyvek). 

Amennyiben online rendeli meg könyveket, válassza a www.lira.hu internetes könyváruházat és vásároljon 25%-al olcsóbban a Líra pontkupon segítségével!
A Magyar Telekom hűséges ügyfelei számára Kapcsolat Pontokért megvásárolható kuponokat bocsát ki, melyek internetes vásárlások esetén válthatók be. 

A Telekom Kapcsolat Programról bővebben itt olvashat

Líra Könyv által elfogadott utalványok és kártyák
FONTOS HÍR!
A Posta Paletta Sport és Kultúra Utalványokat, amelyek 2013.december 31-én lejártak, még 2014. január 31-ig elfogadjuk hálózatunkban forgalmazott minden termékre és szolgáltatásra!



Kibocsátó

Utalvány fajtája

Edenred Mo. Kft

Top Premium

Edenred Mo. Kft

Beiskolázási utalvány

Edenred Mo. Kft

Univerzális

Edenred Mo. Kft

Kultúra és Sport utalvány (Csak jegyvásárlásra használható fel.)

Sodexho

Ajándék

Sodexho

Kultúra

Sodexho

Iskolakezdési támogatás

Sodexho

BÓNUSZ pass

Sodexho

HAJRÁ utalvány (Csak sporteseményre szóló belépőjegy vagy bérlet vásárlására használható fel.)

Puebla

Számítógép vásárlás

Puebla

Kultúra

Puebla

Sport

Puebla

Ajándék

Puebla

Beiskolázási

Puebla

Előnyök háza

Posta Paletta

Ajándék

Posta Paletta

Beiskolázási

Posta Paletta

Sport és Kultúra utalvány (Csak jegyvásárlásra használható fel.)

 

 

OTP Cafeteria Card

 

 

 

Erzsébet utalvány

Gyermekvédelmi

 

 

Erzsébet utalvány

Iskolai

 

 

Erzsébet utalvány

Ajándék

 

 

Erzsébet utalvány

Szabadidő (2014. december 31-ig váltható be)

Erzsébet utalvány

Kultúra

Erzsébet utalvány

Sport

 

 

Multi Pay kártya

Ajándék

 

 

Multi Pay kártya

Iskolai

 

 

Multi Pay kártya

Sport és kultúra

 

 

Multi Pay kártya

Újság és könyv

Líra Könyv Zrt.

Líra Könyvutalvány

SZÉP kártyát NEM áll módunkban elfogadni

Kártya neve

Kedvezmény mértéke

HVG Klubkártya

7%

EON jutalomkártya

7%

RTL-Klub bank- és hitelkártya

7%

Budapesti Operettszínház törzskártya felmutatása esetén automatikusan Líra törzsvásárlói kártyát kap

 

Telekom Kapcsolat kártya

7%

Adott boltokban a bevásárlóközpont kártyája

megállapodás szerint

Magyar Kedvezményhálózat kártyája

7%

Magyar Narancs Olvasói kártya

7%

Raiffeisen OneCard Bankkártya

7%

Ajándékkártya

 

Cardnet Zrt.

Líra ajándékkártya (arany- és kék szegélyű)

Cardnet Zrt.

Líra ajándékkártya (Kultúra és szórakozás, Karácsony, Születésnap)


A fenti utalványokat csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha az átvétel helyszínéül Líra könyvesboltot választ.
Pick Pack Pont-ban történő átvételkor, Sprinter futárszolgálattal történő kiszállítás esetén és előre bankkártyával való fizetés esetén nem tudja felhasználni őket.
Líra könyvesboltban történő személyes átvételkor fizethet bármely fenti utalvánnyal.

Az utalványok elfogadása boltonként eltérő lehet, így vásárlás előtt tájékozódjon az Ön által kiválasztott boltban! 
Bolti és internetes vásárlás utalványokkal történő együttes fizetése nem lehetséges!

Utalvánnyal történő fizetés esetén egyéb kedvezmény nem vehető igénybe, és annak teljes értékét le kell vásárolni, készpénzre nem váltható és készpénzt nem áll módunkban visszaadni.

Magyar Telekom pontkupon felhasználási lehetőségről bővebben itt olvashat. 

4. eKönyv rendelés
Oldalunkon az eKönyveket a papír könyvektől azzal különböztetjük meg, hogy a bal felső sarkán egy kis zöld színű szalagot helyeztünk el, és a könyv címe mögött szögletes zárójelben szerepel, hogy [eKönyv], valamint akosárba gomb zöld színű.

Amennyiben kosara eKönyvet is tartalmaz, akkor csak bankkártyás vagy PayPal fizetési módok közül választhat, függetlenül attól, hogy a kosara az eKönyvön kívül tartalmaz-e más terméket.

A megrendeléséről kap egy visszaigazoló emailt, amely a tartalmazza a következő mondatot: Megrendelt eKönyvet a következőképpen tudja letölteni: lépjen be a lira.hu webáruházba a felhasználó nevével és jelszavával, kattintson a korábbi rendelésekre, a rendelések között kattintson a visszaigazoló emailben szereplő rendelés azonosítóra, majd a rendelésen belül válassza ki az egyik eKönyv letöltési linket. 
Ekönyv használati útmutató 
Ekönyvekre nem vonatkozik az elállási jog! Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e!
5. Elállási/felmondási tájékoztató
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

1072 Budapest, Rákóczi út 14-16
Telefax: 267-9769
e-mail: levelek@lira.hu
Elállási/felmondási nyilatkozatmintát itt érheti el.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát. Ön nem gyakorolhatja fentiek szerint elállási/felmondási jogát, a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vevő a csomagolást felbontotta.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy az Ekönyvekre nem vonatkozik az elállási jog/felmondási jog.. Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e! Hanghordozók (CD/MC) és filmek esetében (DVD/VHS) Ön csak akkor jogosult elállási/felmondási jogát gyakorolni, ha azok bizonyítottan gyártási hibából eredően nem használhatók rendeltetésszerűen.
Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a Líra Könyv Zrt. - lira.hu Internetes Könyváruház nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexxel.
6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
a) Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön hibás teljesítésünk esetén velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt a kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ez számunkra más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy Ön igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a költségünkre Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra mi adtunk okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Ön a kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Ön a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti Ön a kellékszavatossági igényét?
Ön velünk szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jog érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket mi értékesítettük Önnek. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
b.) Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön- választása szerint az a.) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt a termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben kell érvényesíteni.
c.) Jótállás
A Líra Könyv Zrt. - lira.hu Internetes Könyváruház nem forgalmaz olyan termékeket, amelyekre jogszabály – így különösen a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet – jótállási kötelezettséget ír elő.
7. Panaszkezelés
Ön a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait az 1. pont alatt szereplő elérhetőségek valamelyikén teheti meg. Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.
1. ) Szóbeli panasz
A szóbeli panaszát haladéktalanul megvizsgáljuk és lehetőség szerint azonnal orvosoljuk. Amennyiben Ön a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak tartalmát egyeztetjük és jóváhagyatjuk Önnel. A jegyzőkönyv másolati példányát átadjuk Önnek. A panaszt annak beérkezését követően megvizsgáljuk és a panasszal kapcsolatos álláspontunkról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küldünk.
A fenti eljárás az irányadó a telefonon közölt panaszokra is.
A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
a) az Ön neve;
b) az Ön lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
d) az Ön panaszának részletes leírása
e) az Ön által vásárolt termék cikkszáma vagy egyéb termék beazonosításra alkalmas azonosító
g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ön aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);
2.) Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően megvizsgáljuk és vizsgálat eredményéről Önnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küldünk. Igény esetén a vizsgálat eredményéről Önt elektronikus úton értesítjük.
A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján vizsgáljuk ki, utasítjuk el, vagy orvosoljuk.
A válaszlevélben kitérünk a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatásunkat egyértelmű, közérthető indokolással látjuk el, melynek során egyszerű nyelvezetet használunk, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszünk arra, hogy válaszlevelünkben Ön valamennyi kifogására érdemi választ adjunk.
3.) Adatkezelés és panasznyilvántartás
A panaszkezelés során következő adatokat kérhetjük el Öntől:

  • Ön neve
  • Ön lakcíme, székhelye, levelezési címe
  • Ön telefonszáma
  • értesítés módja
  • panasszal érintett termék vagy szolgáltatás cikkszáma vagy egyéb azonosító száma
  • panasz leírása, oka
  • Ön panasszal kapcsolatos igénye
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az Ön birtokában lévő dokumentumok másolata
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat

A panaszkezelés során benyújtott adatait az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
Az írásbeli panaszokat beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiváljuk. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) leselejtezzük.
A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használjuk fel.

4.) Jogorvoslat
Amennyiben panaszát teljes vagy részlegesen elutasítjuk, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi szervhez, békéltető testülethez illetve bírósághoz fordulhat.

A fogyasztóvédelmi szervek listáját itt találja meg: https://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

A békéltető testületek elérhetőségeit pedig itt: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579

Bíróság: Az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság (https://www.birosag.hu)

A 524/2013/EU rendelet 14. cikke alapján Önnek lehetősége van továbbá, hogy a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU címen elérhető online vitarendezési platformon az interneten vásárolt termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos jogvitáit, bírósági út igénybevétele nélkül rendezze.

8. Törzsvásárlói szabályzat

1. A Líra Könyv Zrt. 2003. április 1-jétől kezdődően törzsvásárlói rendszert vezet be. A rendszer kiterjed minden Líra Könyv emblémával jelzett könyvkereskedésre, így

- a Líra Könyv Zrt. saját és franchise rendszerben üzemeltetett könyvesboltjaira,
- a Fókusz Könyváruházakra és a lira.hu internetes könyváruházra,
- a Rózsavölgyi és Társa cég zeneműboltjaira.

2. A törzsvásárlói rendszer tagja lehet minden természetes és jogi személyiségű vásárló, aki a rendszerben résztvevő boltokban összegyűjt 10.000 forint összegű vásárlást igazoló számlát vagy blokkot.

3. Az adatlap kitöltésével és a törzsvásárlói szabályzat aláírásával a vásárló kifejezi szándékát a törzsvásárlói rendszerbe való belépésre, és hozzájárulását adja ahhoz, hogy adatait a rendszergazda kizárólag a Líra Könyv törzsvásárlói rendszer keretében felhasználja. Az adatlapon kötelező a név és a levelezési cím megadása. Az ezen túli kérdésekre való válaszadás önkéntes. Az átadott adatlapot a pénztáros rögzíti és átnyújt a vásárlónak egy előre sorszámozott törzsvásárló kártyát, amelynek hátoldalát a vevőnek alá kell írnia. A törzsvásárlói kártya a rendszerhez tartozó minden boltban érvényes, de a vevő "házi könyvesboltja" az az üzlet, ahol az adatlapot leadja. A kártya az aláírás pillanatától érvényes az első pontban megjelölt boltokban, kivéve a fokuszonline.hu internetes áruházat, ahol 30 munkanapon belül kerülnek az adatok nyilvántartásba.

4. A törzsvásárlói kártya az 1. pontban szereplő minden boltban kedvezményes vásárlást tesz lehetővé. A kedvezmény mértéke minden könyvre 7 százalék. Kivételt képeznek a tankönyvek és az akciós termékek, amikre nem jár kedvezmény. A kedvezmény más vásárlói kedvezményekkel nem vonható össze. Több kedvezményi jogcím esetén a vásárló választhat, hogy melyiket kívánja igénybe venni. A boltokban forgalmazott egyéb termékekre a "házi könyvesbolt" saját házi vásárlói számára további kedvezményeket adhat. A törzsvásárlói kör részére a kártyakibocsátó eseti akciókat indíthat.

5. Egyszeri 7500 forint feletti vásárlás esetén a törzsvásárló dönthet úgy, hogy a kedvezményre nem tart igényt, hanem a kedvezmény mértékének megfelelő összegű vásárlási utalványt kér. A vásárlási utalvány számítása a 7 százalékos kedvezménnyel lefelé kerekítéssel történik úgy, hogy a vásárlási utalvány összege ötszázzal osztható legyen.

6. Amennyiben a törzsvásárló nem "házi könyvesboltjában" vásárol a 4. pontban felsorolt kedvezményekre jogosult, de vásárlásainak összege "házi könyvesboltjának" nyilvántartásában csak a következő hónapban kerül jóváírásra. (A "házi könyvesboltot" a vevő bármelyik vásárlása idején a vásárlás helyszínére változtathatja.)

7. Amennyiben a törzsvásárló a belépést követő 12 hónap alatt nem vásárol legalább 10.000 forint értékben, úgy neve és kártyaszáma a rendszerből törlésre kerül, és törzsvásárlóvá ismét csak újabb 10.000 forint vásárlást igazoló számla vagy blokk felmutatásával válhat.

8. Elvesztett kártya pótlása esetén az új törzsvásárlói kártya költsége a tagot terheli. Új kártya a "házi könyvesbolt"-ban igényelhető.

9. A törzsvásárlói kártya nem átruházható.

10. A törzsvásárlói kártyát a kibocsátó saját, egyoldalú döntéssel bármikor visszavonhatja és a törzsvásárlói kártya szabályzatot egyoldalúan módosíthatja. A kártya visszavonást követően nem érvényes.

11. A törzsvásárlói kártya nem fizetőeszköz.

A Kártyatulajdonos (Líra Könyv Zrt.) az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011. évi CXII. Tv.szerint köteles eljárni. Arra az esetre, ha a szerződés teljesítéséhez a Kártyatulajdonos harmadik személyt vesz igénybe, a Kártyabirtokos (törzsvásárlói kártya aláírója) felhatalmazza a Kártyatulajdonost, hogy ezen harmadik személy részére, a harmadik személy által ellátandó feladat elvégzéséhez szükséges adatokat kiadja. A Kártyabirtokos hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Kártyatulajdonos hirdetési célból közvetlen levél, illetve egyéb úton értesítse a Kártyabirtokost a Kártyatulajdonos, illetve harmadik személy termékeiről, szolgáltatásairól. A Kártyabirtokos felhatalmazza a Kártyatulajdonost, hogy a reá vonatkozó adatokat a Kártyatulajdonos érdekkörébe tartozó egyéb cégek részére kiszolgáltassa.

 A Líra Könyv Zrt. Általános szerződési feltételeit és az Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.

Biztonsági ellenőrzés, kérjük tegyen pipát a négyzetbe:
* Kötelező kitölteni
* Kötelező kitölteni
** Bármely fenti hírlevélre való feliratkozással a felhasználó hozzájárul, hogy a Líra Könyv Zrt. termékeivel és szolgáltatásaival közvetlenül a felhasználót keresse meg abból a célból, hogy a felhasználó igényeit - azok magasabb szintű kielégítése érdekében - felmérhesse. Egyúttal felhatalmazza a Líra Könyv Zrt.-t arra, hogy a felhasználó adatait fenti célból kezelje: név, lakcím, e-mail cím.
Törzsvásárlói kedvezmény!